Hårt arbete

Nu har hela min första jobbvecka passerat. Blev en kort vecka eftersom det är midsommarafton idag och midsommardagen imorgon. Som tur är har mamma och pappa kommit upp hit och kan avlösa mig som gäster. Längtar hem mer och mer. Avskyr att vara gäst! Hatar också att mina värdar vill att jag ska äta frukost med dem varje morgon. Varför liksom?! Jag kan äta det själv och FÖREDRAR att äta frukost ensam. Att äta frukost ifred är ju faktiskt bland det skönaste jag vet.
 
Veckan har rullat på i en rasande fart och efter varje dag på jobbet är jag helt slut både i huvudet och i kroppen. Är ovan vid det höga tempot, alltid är det något som ska göra. Har fått sätta etikett på flera hundra par jeans, sorterat jeansen i butiken i storleksordning, klätt om skyltdockor (ROLIGT), galgat t-shirtar, larmat kläder, hjälpt kunder och burit tunga lådor med kläder från lastbryggan och til lagret. Är faktiskt riktigt roligt att jobba, men tar väldigt illa upp när jag får kritik. Igår, i slutet av dagen när jag var skittrött, sa en av mina kollegor att jag skulle ha gjort på ett annat sätt när jag pratade med kunderna och jag började nästan gråta. Tyckte att jag hade skött situationen bra och när hon klankade ner på allt jag sagt kändes det bara skit. Varför blir jag så osäker så fort någon kritiserar det jag gör?
 
I och med att vi hade omhägning av butiken i onsdags fick jag klä om skyltdockorna, vilket inte var helt enkelt. En skyltdocka är liksom inte särskilt samarbetsvillig och inte eller särskilt rörlig. Haha, fick kämpa som bara den några gånger, fast svårast var det ätt få på skorna. Var och lånade skor från en annan butik och fick kämpa som bara den för att lyckas få på några av paren.
 
På kvällarna har jag mest bara tagit det lugnt. Är som sagt helt slut när jag har jobbat klart. Att vara trevlig och glad och aktiv hela dagarna tar på krafterna, haha. Det bidrar dessutom till att det inte känns särskilt roligt att vara gäst, men jag har aldrig varit särskilt förtjust i det och speciellt inte sedan jag blev sjuk. Hur trevliga mina "värdar" än är mot mig så känns det inte riktigt bra. 
 
Nu är planen att jag ska byta från mina mjukisbyxor till något mer respresentabelt och sedan tänkte jag gå till affären och köpa lite olika förnödenheter så som mellanmål, rakhyvel, bomullsrondeller och tops. Blir nog en promenad i samband med min utflykt till Ica, eller så tar jag en sväng till Ica nu och går en promenad senare. Får se hur jag gör.
 
Fan vad jag inte vill vara här längre. JAG VILL HEM!
 
Är så less. Och tjock.
 
Jag och mami i Kanab, Utah, USA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0