Hetsigt

Är på skithumör. Har precis ätit middag och hade en ilsken diskussion med Patrik. Fan, blev så jävla arg. Vi pratade om filmer och produktplacering och sponsring och Patrik började babbla om att alla filmer inte fick sponsring medan jag sa att de fick det, och syftade på filmer som går på bio. Han däremot började dilla om youtube-filmer och en massa annat shit. När jag försökte förklara att det inte var det jag syftade på, utan storfilmer började han snacka om att jag hade generaliserat och aaahhh. Ja, jag generaliserade, men vi människor vill generaliserar. Det är så vi funkar rent psykist. Om vi inte generaliserade och sorterade skulle våra hjärnor svämma över av all information som inte hade något sammanhang. Om vi fungerade på så sätt att vi tänkte på varje enskild sak var för sig skulle vi inte fungera på samma sätt som vi gör. Fördomar byggs på generaliseringar, lärdomar och att kunna dra slutsatser utifrån olika faktorer och att fatta beslut bygger på att vi kan sortera, sätta ihop och kategorisera den information vi tar till oss.
 
Nej, nu är jag arg. Vill skrika och gråta (jag vill väl alltid gråta?!). Nu tänker jag gå en promenad och andas och sedan tänker jag gå ner till mig och skita i dem här uppe i stora huset. ARG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0