Jobbelijobb

Å hej och hopp. Dagarna rusar förbi, samtidigt som det känns som om jag aldrig kommer att få åka hem. Har jobbat, surprise, sedan ni senast hörde av mig här i bloggen. Slutar ju jobbet vid fem och är då hemma strax innan sex, sätter mig då och äter mellis och segar innan det är dags för middag och ja, sedan försvinner kvällen iväg och bloggen blir bortprioriterad. Inte för att jag försöker ursäkta mig, men om ni var intresserade av vad jag gör efter jobbet.
 
Fullt upp alla dagarna på jobbet. Har dessutom jobbat sex dagar i rad den här veckan och det känns i mitt huvud med tanke på att jag är så ovan vid att hålla ett högt tempo flera timmar under dagen, flera dagar i rad. Som jag nämnde i onsdags har jag fått börja stå i kassan också, vilket går bättre och bättre. I torsdags gick det nog absolut sämst i kassan, virrade till det hela tiden, men idag har jag faktiskt lyckats riktigt bra. Måste bara få upp tempot lite och bli bättre på att hitta på bra saker att säga när kunderna ska betala och väntar på att få sina varor nerstoppade i en påse. Men förhoppningsvis är det sådant som kommer med mer övning. Kassavana, here I come!
 
Som sagt så flyger eftermiddagarna (eller snarare kvällarna) efter jobbet bara förbi. Har pysslat med att göra armband några dagar också. Eller, jag har lyckats göra ett armband att påbörjat ett annat. Mycket av tiden under kvällarna har gått åt till att prata med Anette eller med Leo (i telefon). Imorgon är jag dock ledig. Vet bara att jag ska tvätta. Familjen jag bor hos har åkt bort över helgen så jag är ensam hela dagen imorgon. Bra eller dåligt, det vet jag inte. Med tanke på hur jävla negativa mina tankar är så känns det faktiskt lite jobbigt att de ska vara borta. Samtidigt är det grymt skönt, jag slipper ta hänsyn till andra (haha, det här får mig att låta som värsta buffeln). Slipper stanna kvar och prata efter måltiderna och sådär och kan läsa en bok till frukosten. SKÖNT.
 
På tal om böcker kom jag precis på att jag skulle behöva gå upp till Ica och köpa en bok. Håller på att läsa ut den jag är inne i just nu och vill inte ha bokbrist imorgon bitti. 
 
Så länge. Ha det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0