Liten, liten fågelunge

En fågelungen hade trillat ur sitt bo och imorse när jag skulle gå upp till stora huset och äta frukost var jag nära att trampa på den. Stackars ungen satt och pep och i träden hörde man andra fåglar som svarade. När jag skulle gå ner till mig igen och borsta tänderna skulle jag kolla lite närmare på ungen och såg att det kröp myror på den, stora skogsmyror. Usch, usch blev äcklad och ledsen. Naturen är hård.
 
Nu ligger fågelungen död ute på gräsmattan. Har den inte blivit uppäten av något annat djur i natt ska jag säga till Patrik att han måste plocka bort den så att ingen trampar på den. Var bara så sorgligt att se den sitta där på marken, hjälplös, med en massa myror krypande överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0