Till fjälls

Hemma igen efter några dagar i fjällen. Åkte upp i onsdags och kom hem idag. Har haft några riktigt sköna dagar tillsammans med Leo.

När vi hade kommit upp till stugan i onsdags gjorde vi inte särskilt mycket. På torsdagen blev det backen. Leo stod på slalomskidor för första gången, men efter bara några åk började hans åkning arta sig. Torsdagskvällen spenderades med snöskottning, stugmys och bastubad.

Fredagen bjöd på riktigt skitväder och när stora liften i Buskvallen dessutom stannade så gav jag och Leo upp åkningen för dagen. Istället åkte vi ner till Funäs och handlade. Resten av dagen tog vi det lugnt samt avslutade snöskottningen.

Igår hade vädret slagit om helt, på riktigt fjällmanér och solen strålade. Det ledde till en heldag i backen med härlig skidåkning. Jag älskar verkligen att susa ner för backarna! Efter backen åkte vi hem och tog det lugnt innan vi åkte tillbaka till Hamra för middag på Krogen. Till huvudrätt åt jag renkalvsrostbiff med ugnsrostad timjanpotatis, stekt vitkål och svartvinbärssky och till dessert blev det hallonsorbet med ett honungsflarn. Var grymt gott!

Idag åkte vi från stugan vid halv nio. Har suttit i bilen större delen av dagen och nu sitter jag i min säng. Är tröttare än trött och vill bara sova. Tyvärr är klockan bara sex så det är ganska många timmar för tidigt för att krypa ner i sängen fortfarande. Är dessutom ledig imorgon och jag föredrar sovmorgon framför tidig kväll.

Mamma säger att jag har blivit smal, fyfan vad hon ljuger! Jag har ju gått upp jättemycket! Äckel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0