Blandat

Solen skiner idag igen, skönt. Har faktiskt lyckats få en del färg, vilket var välbehövligt. Dessutom är det skönt att slippa ta på koftor hela tiden, nu kan man ju välja lite svalare outfits på dagarna. Visserligen är blus och jeansjacka lite svalt nu på morgonen, men det kommer det ju inte att vara senare på dagen.

Min vecka har rullat på i ett rasande tempo som vanligt. Var hos Leo söndag kväll till tisdag förmiddag. Valborgsmässoafton tillbringade vi till stor del utomhus, med plugg. På kvällen blev det pizza. I tisdags var jag hemma och segade och på kvällen hade jag en underbar ridlektion. Igår segade jag på förmiddagen innan jag åkte till skolan. Var där en stund och sedan var det till att åka hem igen. Satt ute ett tag, följde med pappa och handlade, lagade middag och hjälpte pappa byta däck på hans bil.

Idag är en tung dag. Tjock har jag blivit. Benen jag vill ska synas syns knappt och jag når inte riktigt runt armarna där jag brukar. Vet ju att det är meningen att jag ska gå upp i vikt, men jag vill verkligen inte. Vill inte bli tjockare och äckligare. Ändå är det ju det jag måste. Självhatet frodas och minsta lilla motgång är mitt fel. Vad som än händer som är dåligt så är det på grund av mig. Tycker synd om alla som känner mig och umgås med mig eftersom jag förstör för dem.

Nu är jag på väg till skolan. Lite piggare än vanligt eftersom jag sovit ordentligt senaste dagarna och eftersom jag gick och la mig tidigare än vad jag brukar igår. Längtar dock hem för jag har ingen lust att gå i skolan. Fast det är ju i och för sig inte långt kvar nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0