Firande

Igår rullade dagen på i 180 eller mer! Hade ställt klockan på nio, för att hinna ta en promenad. Var dock så seg så det blev inget med den. Åt istället frukost vid tio och sedan kom mamma. Jag blev ivägskickad för att köpa digestivekex och socker till de cheesecakes mamma skulle göra inför kvällen. Sedan blev det fix ute, flytta en soffa och ett bord, torka av alla bord och lägga ut dynor. Fixade inne också och la fram dukar, plockade undan prytlar och tog fram porslin.

När allt fix var klart hemma för stunden gick jag till Lidingö C för att köpa te och kolla på skor. Inga skor hittades, men gott te. Traskade hemåt igen efter det, dyblöt på grund av den härliga värmen vi hade igår. Väl hemma blev det lunch och tid för lugn och ro innan farmor, pappa och Fia dök upp. Städade då buren åt husdjuret mitt, samt stängde in henne i mitt rum för att Fia inte skulle tro att Deya var en ovanligt rolig leksak. Bytte om och gjorde mig fin (smorde in mig med glittrig body lotion samt sprayade glitter i ansiktet så jag blev omdöpt till vampyren, hihi).

Lite efter fem började gästerna dyka upp. Alla jag hade bjudit dök upp (släkten och lite kompisar + Leo). Massa prat och sedan god mat som var catering från Mariannes saluhall på Lidingö. Lite senare bjöds det även på mammas frozen cheesecake med hallon (hallon för min skull). Satt ute till sent, men när mina kompisar droppade av gick jag, Leo och Oscar (min kusin) in. Leo stannade kvar hela natten och innan vi gick och la oss satt vi och pratade med mamma och pappa ute.

Kvällen var verkligen värdefull för mig. Var så härligt att ha mina närmaste vänner, min pojkvän och min släkt där. Det var ingen superjättemottagning, som folk brukar ha på studenten, utan den var precis så stor att jag orkade med att ha roligt och vara social. Jag har så underbara människor runt omkring mig, de är guld värda!

Förutom det fick jag finfina "student"presenter: Presentkort på Ticket (resor), en valfri spabehandling, en mixerstav med tillbehör, superfina smycken, presentkort på en butik där jag vill köpa porslin, en tripp ut i Skärgården samt underbart fina blommor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0