Onsdag

Hanna: Ja, jag äter mumsmums och keso mellanmål som ett mellis. Det där med "tillräckligt" mycket kalorier är en fråga som är svår att besvara eftersom tillräckligt är olika för alla och eftersom siffror har en tendens att vara triggande. Jag äter mer kalorier/dag nu är för några månader sedan, men jag vet att min behandlare tycker att jag borde äta mer. Kanske inte för att jag äter alldeles för lite nu (snarare tvärtom) men för att trotsa sjukdomen och göra sådant som den tycker är jobbigt. Är dock riktigt jobbigt att trotsa just nu eftersom jag varit väldigt onyttig senaste dagarna, lösgodis i fredags, pizza i söndags och tårta i måndags. Känns inte okej någonstans om jag ska vara ärlig. Jag har egentligen inget problem med att äta sötsaker, bara jag vet hur mycket kalorier de innehåller. Problemet med både lösgodis och tårta (och annat liknande) är att jag faktiskt inte har en aning om hur mycket kalorier de innehåller.

Svettas som en gris för tillfället (idag igen alltså). Håller på att klippa vår gräsmatta och det är varmt. Har paus nu en liten stund, men ska snart gå ut och kratta den innan jag klipper den igen samt kantklipper den. Lite innan ett ska jag ta cykeln till Ropsten för att sedan hoppa på tunnelbanan och åka till skolan för avslutning av textkommunikationen. Annars har jag inga direkta planer för dagen. Ska försöka vara ute så mycket jag bara kan och orkar (solsting och värmeslag, hejhej!). Blir antagligen läsning i solen och förhoppningsvis en promenad.


Kommentarer
Postat av: elin

Har precis hittat din blogg. Och måste säga att du är väldigt vacker och riktigt stark!! Jag tror på dig!!

Hur länge har du haft äs?<3



Jag hejar på starka dig<3

KRAM<3

2012-05-23 @ 16:54:17
URL: http://motfriheten.webblogg.se/
Postat av: elin

Sv: Okej Tack! Vad går du i för behandling?<3



Förstår hur du menar. Men kan lova dig att bli helt fri är underbart. Är inte där än men känner hur det känns lite. Underbart att slippa matångest och så!!<3

Kram

2012-05-23 @ 19:35:49
URL: http://motfriheten.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0