Tankar och ritter

Lyckades hålla mig vaken hela religionslektionen idag, vilket jag inte alltid brukar lyckas med. Åkte hemåt efter skolan, efter att ha varit förbi Lidingö C en sväng. Åt lunch när jag kom hem och la mig sedan ute i solen i shorts och linne. En timme senare var både jag och linnet blöta av svett, så jag gick in och satte på mig bikiniöverdelen istället. Hade verkligen ingen lust att ha bikini eftersom jag äcklas av och skäms fruktansvärt mycket över min kropp just nu. Den är äcklig, tjock, vidrig. Avskyr fettet på magen, låren, armarna. Hatar att höft-, rev-, bröst-, och nyckelbenen inte syns lika tydligt längre. Saknar att vara smal, så smal att andra ibland kallade mig mager. Saknar orkeslösheten och den benhårda viljekraften som gjorde att jag klarade av och gjorde saker trots energibristen. Dessutom hyser jag fortfarande en önskan om att bevisa för mig själv att jag hade kunnat svälta mig på riktigt och att jag hade kunnat bli smal på riktigt. Jag är ju fortfarande bara fejk.

Samtidigt vill jag bli fri. Jag vill kasta bort sjukdomens kontroll och leva i nuet, leva för livet. Visst att jag är mer öppen för mat, läskig mat, men tankarna som dyker upp när jag utmanar mig är verkligen tyngder på mina axlar. Och tankarna som väcks till liv när jag väljer färdigportionen med mer kalorier, eller en kalorimängd som överstiger den gräns jag har satt upp, eller om jag väljer bort promenaden gör så att jag bara vill försvinna. Jag blir så TRÖTT på att ständigt ha rösterna i mitt huvud. De tjatar, skäller, lockar, skriker, smeker, slår, de gör allt för att jag ska följa deras vilja. Ibland önskar jag att jag kunde hålla för öronen och be rösterna i mitt huvud att hålla käften och att det då skulle bli tyst. Jag vill bli fri, vill kunna leva, vill inte att mitt liv ska kretsa runt mat, men tankarna är så jävla starka. De är viktiga, trygga.

Nu på kvällen har jag varit iväg och ridit. Cyklade till stallet, hittade en bättre väg än förra veckan. Själva ridningen gick jättejättebra och jag hade så roligt. Vi var på utebanan, skrittade, tänkte på sitsen och inverkan, travade, red runt galoppbanan i skritt och trav. I slutet av lektionen galopperade vi. Red bästa Macarena, kommer att sakna henne SÅ mycket nu när ridskolan byter ägare och alla hästar säljs.

Cyklade hem efter ridningen och har sedan jag kom hem duschat, ätit middag, tittat på TV och pratat med min pojke i telefon. Nu ska jag äta mellis, keso mellanmål, en mumsmums och en kopp te. Som sällskap till melliset ska jag fortsätta läsa boken jag precis har påbörjat, Nostradamus av Mario Reading.




Kommentarer
Postat av: Hanna

Äter du keso mellanmål och mums mums som ett mellis? Är du noga med att få i dig tillräcklig mängd kcal?

2012-05-23 @ 09:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0