Time goes by

Dagen har flutit på. Min förmiddag ägnades åt så mycket som ingenting. Planen var promenad, men jag lyckades aldrig pallra mig ut. Skyllde på att jag inte får egentligen, dålig och lat jag är.

Mamma kon hem vid ett och sedan lagade jag lunch, pasta med tomatsås, soltorkade tomater, oliver, sockerärtor och lite salladsblad. Gick sedan ut och hjälpte mamma att plantera, vattna krukor och att dra upp maskrosor med en "maskrosmördare". När pappa kom övergav jag maskrosorna och följde med honom till båten, som hade lagts i vattnet idag. Vi körde över den till båtplatsen innan vi gick tillbaka till bilen och åkte hem.

Till middag idag blev det libanesisk meze, otroligt gott men skitjobbigt. Hur mycket ska jag äta när det finns så mycket att välja på liksom? Satt kvar efter maten och pratade med mina föräldrar. Leo ringde och vi bröt upp från bordet. Resten av kvällen har bara runnit förbi och strax ska jag äta mitt sista mellis innan jag drar täcket över mig och låter sömnen ta vid.

Har haft en gnagande ångest i magen idag. I ena stunden har den inte funnits där, för att i nästa göra mig gråtfärdig. Är så rädd för den okända friskheten, för den kropp jag kommer att få. Dessutom är jag i största allmänhet rädd för framtiden, vad kommer att hända? Blir ju faktiskt klar med mina gymnasiestudier nästa vecka och då måste jag ju börja tänka...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0