Tjatkärring

Jobbjobbjobb. Har jobbat en del den här veckan känns det som. Jobbade "långdag" i tisdags, 7.30-16.30 (8,5 timmars betald arbetstid alltså). Igår slutade jag sent och idag hade jag öppning (7.30) och det har jag imorgon också. Som tur är slutade jag tre idag och kommer att sluta tre även imorgon. Hellre börja tidigt och sluta tidigt än börja sent och sluta sent. 
 
Aja, var i alla fall en dryg dag på jobbet idag med mycket stojande ungar. Tjatkärring som jag är så har jag tjatat om än det ena, än det andra heeeela långa dagen. När dagen äntligen var slut, efter en intensiv påklädningsstund promenerade jag hem från jobbet, vände hemma i dörren för att ta med hunden ut på promenad. Väl hemma från hundpromenaden blev det kaninbursstädning. Efter det satte jag mig i lugn och ro och åt mellis och när pappa kom hem åkte vi och handlade. Middagen är äten vid det här laget och nu sitter jag mest och segar. Är trött som en pottsork och vi helst av allt bara att jobbdagen imorgon ska vara slut så att jag får ta helg och vara med pojken min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0