Bored

Idag har jag varit uttråkad. Usch oh fy och blä, jag avskyr att vara uttråkad. Förutom att det är tråkigt(!) så får det mig att känna mig tjockare och äckligare än vanligt. Får väl mer tid att tänka på det och tycker dessutom att jag inte är värd att äta när jag bara sitter på min feta rumpa.
 
Trots att jag har varit uttråkad har jag väl ändå gjort några saker. Klippte äntligen klart gräsmattan som jag började klippa i fredags. Hade världens motgångar när den skulle klippas, haha. Först tog bensinen slut precis när jag hade börjat, men jag hittade lite att fylla på med. När jag nästan var klar tog bensinen slut helt och jag försökte klippa klart gräsmattan med en annan maskin (vet inte vad den heter). Batteriet tog slut på den då jag kanklippt resten av gräsmattan med den så jag fick sätta den på laddning. När den laddat klart tog snöret slut i den och det gick inte alls att klippa med den. Pappa köpte ny bensin i lördags, men då fick jag inte upp den nya bensindunken så det var först idag jag lyckades få klar den som sagt.
 
Ja, annars har jag strukit och gått på en och en halvtimmes promenad med hunden. Och ridit. Okej, det låter som om jag gjort en del, men allt har varit tråkigt eftersom det är sådant jag gör dagarna i ända just nu.
 
Var i alla fall jätteroligt att rida. Hade ridskolans nya ägare som lärare idag då vår ordinarie lärare var sjuk. Ägaren var i alla fall jättenoga och sträng och jag kan nog inte rida egentligen. Borde väl egentligen rida i lättaste nybörjargruppen, menmen. Hade dålig sits (ingen har klagat förut, snarare berömt!) och mina händer var för hårda. Men vad fan, hästen måste ju lyssna också. Min gamla ridlärare sa alltid att det var bättre att ta lite hårdare och visa för hästen vem som bestämde, men inte hon vi hade idag.
 
Jaja, nu ska jag mixa ihop lite hallon och vaniljyoghurt som ska in i frysen ett tag innan det ska ätas. Sedan ringa pojken min och prata lite.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0