Can you hear the people sing?

Var och såg Les Miserables tillsammans med mamma och pappa i fredags. Den var bra, helt klart sevärd, men lång. Har lyssnat på en av låtarna från filmen (Do you hear the people sing? heter den) väldigt många gånger sedan dess. Blev min favorit.

Igår var en jobbig dag på sätt och vis. Tog avsked av en del av mitt liv och det var otroligt sorgligt, även om det var mitt val att göra så. Som tur var kom Hanna över på kvällen. Blev middag med mor och far för oss. Sedan gjorde vi ansiktsmask och till slut tittade vi på filmen Empire of the Sun. Känns som att jag säger det otroligt ofta, men mina vänner är bland det finaste jag har!

Imorse var jag trött när klockan ringde. Har varit hos mormor och morfar över dagen så var tvungen att kliva upp i tid för att hinna med ett tåg till Västerås. Hos mormor och morfar blev det till att klippa kaninens klor och så har vi kollat på möbler. Taggataggatagga lägenheten! Hittade en matta som jag ska prova i lägenheten och lite så. Är dock mycket kvar att hitta. Soffbord, tv-bänk, tv, dammsugare osv osv i all oändlighet känns det som. Ska försöka kolla auktionsställen också.

Sitter för närvarande på tåget mot Stockholm. Får se om jag får något jobb imorgon... Resten av veckan blir det ju Mando. Nervös, hoppfull. Bara de låter mig gå där, trots att jag vägrar sjukskrivning för dagvård... Vill ha hjälp nu. Snälla Mando, gör som jag vill. Hoppas dessutom att jag passar med behandlaren jag ska ha.

Vet ni vad jag önskar? Att man kunde göra om saker i sitt liv. Ångrar alltför mycket jag har gjort i mitt liv, trots att jag ändå är såpass ung. Fan, jag är en så hemsk och egoistisk människa och ju äldre jag blir desto värre blir det. Fatta elak jag kommer vara om tio år bara!

Sötaste vovven


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0