Kalla Svedala

Hej och hallå, tänk att jag lever trots att min blogg har varit så död...

 

Vad har då hänt sedan jag skrev senast? Tja, mycket och lite skulle jag vilja säga. Hade jordens bråk med en tjej jag arbetade med på förskolan där jag hade det lite längre vikariatet, vilket slutade med att jag avbröt vikariatet två veckor tidigare än planerat. Kände mig totalt värdelös som förskolevikarie efter, på grund av mycken kritik från tjejen jag bråkade med, men jag har fortsatt jobba som vikarie på andra förskolor samt fått en fast tjänst på en förskola. Den fasta tjänsten är en 75%-tjänst och jag börjar jobba där den 28 januari. 

 

Förutom jobb har jag varit iväg och ridit med Hanna, eftersom det var hennes födelsedagspresent 2012. Var en helt underbar dag och vi var ute och red Tyresö nationalpark som var insvept i så gott som orörd snö. Tyvärr blev både jag och Hanna väldigt nedkylda och på hemvägen satt vi och skakade i bussen och på tunnelbanan, brr. Dagen efter det var jag och mamma en sväng i Västerås och då red jag med kusinen min. 

 

Jag och min fina Hanna

 

Julafton firades i hemmets lugna vrå tillsammans med mamma, pappa, lillebror och farmor på dagen och med Sven-Åke, Christina och Sven-Åkes bror på kvällen. En ganska skön julafton med andra ord. 

 

Den 27 december åkte jag och resten av familjen till Barbados i två veckor och njöt av sol, bad och värme. Blev mycket strandhäng, men även en del annat. Vi var i Bridgetown, Barbados huvudstad en dag. Där köpte jag nyårsklänningen 2012 och jag har aldrig varit så nöjd med en nyårsklänning som jag var/är med den. En annan dag var vi i Holetown, en annan stad på Barbados. Även där fanns en massa skojig shopping, men jag införskaffade endast en bikini eftersom jag vill ha grejer till lägenheten när jag flyttar och inte en massa kläder eftersom jag redan har kläder.  Kan i alla fall säga (om ni vill veta) att om jag kunde shoppa i Bridgetown och i Holetown skulle jag ha den perfekta garderoben, snygga vardags- och kvällskläder i Holetown och partykläder i Bridgetown. 

 

Jaa, förutom shopping så åkte vi en rundtur på Barbados med en taxichaufför som guide och vi snorklade med och klappade havssköldpaddor. Åkte ubåt en kväll och jag var iväg och red en förmiddag. Har även spelat lite tennis och dansat, vilket var skojsigt.

 

Nyårsafton var toppen, avslappnade liksom. Middag på hotellet och prat med familjen + ett annat svenskt par som bodde på vårt hotell. Dansade halva natten (nästan iaf) och pratade med trevliga britter.

 

På Barbados nordkust

 

I fredags landade vi åter i kalla Sverige och här är verkligen kallt! Isch, inte alls +29°C och sol och inte kan man gå runt i bara bikini/shorts och linne/sommarklänning. Haha, nejmen så är det här i gamla Svedala (som far min brukar säga). Mysigt att träffa hunden igen och att kila runt på Fotografiska med Hanna i lördags. Fast det var mer sittande i kaféet med varsin temugg än runtkilande på muséet i lördags, hihi.

 

Idag har jag varit hemma så gott som hela dagen. Har varit ute med hunden på en lite längre promenad (ungefär fem kilometer) och på en lite kortare. Var iväg och red nu på kvällen, min första lektion för terminen. Ska även rida imorgon eftersom jag missade terminens allra första lektion förra måndagen (då softade ju jag på Barbados, stackars mig!).

 

Nu blir det massagetiggande och sedan antingen bokläsning eller att se klart filmen The Other Boleyn Girl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0