Ny hjälp

Tja, var ju som sagt iväg och red i tisdags kväll. Var lite orolig att jag skulle ha en sjujäkla träningsvärk efter måndagens ridning, men det klarade jag mig ifrån (den som igår, onsdag, istället. Dessutom skottade jag i tisdags, vilket ledde till träningsvärk i axlar och rygg också). På förmiddagen i tisdag var jag även på nybesök på Mandometerkliniken i Huddinge. Ska börja där på tisdag! Hm, varför? Det går inte så jävla toppen med maten och jag är så less på det. Tror dessutom inte att SCÄ kan hjälpa mig mer, de vill bara prata om andra problem och jag har inga SÅDANA andra problem som gör att jag har problem med maten. Nej, jag har problem med maten för att jag har problem med maten och därför tänker jag att Mando kanske kan hjälpa mig med det eftersom det är deras fokus. Dessutom är derasmatscheman mer precisa och personliga och Mandometern tar man ju med sig hem, vilket förhoppningsvis kommer att hjälpa mig att arbeta med behandlingen även hemma. I och för sig tänker jag vara så lite på Mando som möjligt, men lite kanske jag måste vara där...
 
Det där med Mando förresten... Känns lite som om jag bara flyttar runt problemet och hoppas på att någon annan ska lösa det, vilket jag väl också gör. Men fan, det är väl bättre att försöka få någon ny hjälp än att skita i det och hoppas på det bästa? Det jobbiga med det är väl att ibland tror jag att jag skulle kunna bli frisk på egen hand, fast vem vet? Jag kanske inte alls kan det. Eller så kan jag det. Skitsamma, nu får vi se hur det går på Mando, jag ska verkligen försöka satsa och följa allt det säger åt mig. Jag vill inte bli tjock, men jag vill hellre orka leva att riktigt liv (JA DET ÄR JU DET JAG VILL, måste komma ihåg det!).
 
Igår träffade jag fina Johanna och satt med henne på Muggen på Götgatan och pratade skit och hade det allmänt bra. Jag har ju himla bra vänner. Så himla värdefullt!
 
Måste bli bättre på dethär med bilder i bloggen, så varsågoda, me myself and I.
 
Idag var första jobbdagen efter julledigheten. Lite småjobbigt att jobba igen, samtidigt som det kändes skönt. Känns fel att bara gå hemma och skrota som en annan latmask. Är antagligen ledig imorgon dock och på måndag (men det återstår väl att se). På tisdag blir det Mando och så även onsdag, torsdag och fredag. Veckan efter det börjar jag ju tjänsten jag ska ha resten av terminen så då blir det jobb alla dagar utom tisdagar. Blir väl några tisdagar också, men hur många vet jag ju inte just nu. Soft att ha jobb i alla fall, det suger att vara arbetslös. I alla fall tycker jag att det känns bättre att jobba, trots att jobbet är svintråkigt, än vad det känns att inte ha något jobb alls.
 
Oh, and I'm so fucking tired. Det är inte okej någonstans. Skulle bara vilja sluta ögonen och somna just nu (det värsta är att om jag blundade skulle jag somna på ett litet kick). Varför denna förskräckliga trötthet? Jag förstår inte!

Kommentarer
Postat av: Maria

Har du långt kvar till normalvikt?

Svar: Vet ej. Har ingen aning om vad jag väger eller något sådant. Borde inte vara särskilt mycket tycker jag.
Becka

2013-01-18 @ 21:00:03
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

Går du fortfarande där? Ska på nybesök snart, heh.

Svar: Hej, sorry för sent svar.
Jag går fortfarande på Mando, men inte så ofta. Tycker att de är jättebra! Bara man är ärlig och verkligen bryr sig om att ta till sig behandlingen, fast så är det väl alltid... Hoppas det går bra för dig på Mando :)
Becka

2014-02-07 @ 10:49:22
URL: http://efji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0