Flyr från det jag borde göra (PLUGG)

Igår kväll var min mamma här. Jag bjöd på middag och vi tittade på Melodifestivalenfinalen. Det var mysigt, och lite roligt, att bjuda hem mamma till min lägenhet. Och så var det skönt att hon gick sedan också, jag gillar att inte bo med mamma och pappa längre. Trots att det är mer att tänka på och trots att jag älskar dem(!) så är det skönt att få dem i "lagoma" doser. Kanske håller jag på att bli vuxen? Och kanske är det rätt tid för mig för att bryta mig fri från mina föräldrar? Vilket som var det i alla fall fint att mamma kom över på kvällen!
 
Och på dagen igår uträttade jag viktiga ärenden, hm. Var och handlade på förmiddagen, aj vad dyrt det blev. Ingen mathandling den kommande veckan alltså (har så att jag klarar mig), förutom till min lilla inflyttningslunch nästa helg. Får köra på med rester och det jag har i frysen. I och för sig finns det en hel del där så det kommer nog inte att gå någon nöd på mig. Undrar dock vad jag köpte som var så hiskeligt dyrt?! Känns som att det blir dyrare och dyrare för varje gång jag går och handlar. Kanske måste se över mina matvanor och göra dem billigare? Blodpudding here I come!
 
Efter lunch uträttade jag lite andra småärenden. Letade födelsedagspresent åt bror min, som fyller nitton om en vecka och två dagar, och hittade en som jag är nöjd med. Fick den kanske hundra kronor billigare än vad den egentligen var också. Kanske, antingen fick jag den för rätt pris eller billigare. Var nämligen den sista och de som jobbade i butiken hittade den inte i systemet så de chansade på att den kostade som några andra grejer från samma märke, men som sagt de tänkte att den kanske var dyrare. De ville dock inte ge ett dyrare felpris, sådant gillar jag! 
 
Var och kompletterade upp mitt porslin och mina bestick också. Eller inte allting, men köpte två till stora tallrikar och två nya bestick av varje sort. Hade inte så att det räckte till helgens lunch, men nu har jag det. Ska komplettera mina skålar och assietter också, men det tar jag en annan månad, på en annan löning. Allting är så dyyyyrt!
 
Kollade runt lite på några klädaffärer också. Har hittat två drömbutiker inne på Mood, Denim Supplay by Ralph Lauren och Scotch and Soda. Dreggel på deras kläder. Dessutom finns det en butik med ett norskt märke inne på Mood som också har en hel massa fina grejer. Jag vill shoppa! Fast jag får inte shoppa någonting förrän jag har nått min målvikt. Ingen idé att köpa fina kläder som jag sedan inte vill använda för att de inte sitter som när jag köpte dem. Har redan problem att ta på mig mina jeans på grund av det. Är så van vid att de sitter lite löst och nu sitter de inte så längre. Inte för att de är för små, de sitter bara annorlunda. Känns jättejobbigt att ta på sig dem bara. Kan jag inte få bo i mina mjukisbyxor? 
 
 
Ska försöka arbeta lite med mina olika projekt nu. Har en läxa från skrivkursen att avsluta och vill dessutom försöka komma vidare med mitt arbetsprov till Berghs. Ska göra arbetsprover till Forsbergs också så måste försöka bli klar med Berghsgrejen. Har ingen riktig lust... Inspirationen = noll. Lite senare idag ska jag träffa Erica. Blir nog en promenix runt i vår kära huvudstad för att njuta av den underbara solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0