Jomen tjena

När jag vaknar på morgonen vill jag helst dra täcket över huvudet, men kliver upp i alla fall. För det är så man ska göra.
 
Värsta stadiet i livet har jag ännu inte lyckats passera.
 
Den bästa känslan är att bli älskad och att älska tillbaka.
 
Jag är rädd för alltför mycket.
 
 
Jag tycker det är fascinerande att prata med barnen på jobbet om sådant de funderar över.
 
Jag skulle vilja känna att livet är riktigt vackert gnistrande.
 
Jag ogillar att må dåligt, bråk, skam och ambivalens.
 
Jag tycker om nära och kära. Och min lägenhet.
 
 
Nu för tiden lyssnar jag på smörig deppmusik.
 
Nu för tiden tittar jag mest på inredning.
 
Bästa dagen på veckan är när man känner att man bara har roliga saker att göra och är färdig med alla måsten.
 
Folk brukar säga att de längtar efter våren just nu.
 
 
När jag blir arg skriker jag gärna ut min ilska.
 
Jag grät senast på farmors begravning i torsdags. 
 
I somras var de inte särskilt somrigt väder.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0