Back to school

Så var man tillbaka till skolan igen. För det första hade jag ingen lust att vara i skolan och för det andra var jag sjukt trött. Var i alla fall tvungen att tvinga mig upp ur sängen imorse. Glömde mobilen hemma när jag gick och fick gå tillbaka och hämta den. När jag kom fram till skolan kom jag på att jag dessutom hade glömt skåpnyckeln och sångpärmen. Fick dela skåp med Bisse. 
   Första lektionen var engelska. Vi skrev uppsats om PRAOen, usch och fy och blä. Sedan hade vi SO och jag somnade. Blev väckt av att Gretel sa till hela klassen att jag skulle sluta sova och börja jobba med frågorna i häftet. Pinsamt... Efter SO:n hade vi musik och Helen var skitsur. Vi var helt enkelt för dåliga. Som straff ska vi lära oss den japanska sången utantill till på fredag. Det är nu man behöver vilja lära sig japanska... Fast vi behöver i och för sig inte veta vad allt betyder. Men ändå, kan typ bara "Yaren soran soran soran soran". Känns inte bra eftersom att den är ganska lång.
   Åt lunch med Ellen. Det fick bli fil och flingor eftersom att det var pyttipanna till lunch. Vi pratade lite grann och vi bestämde att vi ska orientera imorgon (har orienteringsdag med skolan imorgon, blääää). Jag suger verkligen på att orientera. Var riktigt duktig i fyran och femman, men jag vet inte vart de talangen har tagit vägen nu. Skulle vara bra att ha den för mitt betyg i gympa.
   Efter lunchen hade vi först slöjd. Vi tittade på bilder på olika klockor. Höstens projekt är alltså att göra en klocka. är vi hade tittade klart fick vi börja rita på en egen klocka. Jag tror att jag vet hur min ska se ut. Det eda dumma är att jag har bestämt mig för att skära i fanér i år igen. Någon som kommer ihåg hur mycket jag svor över svepasken och dess fanér? Klockans fanér kommer att bli ännu svårare att skära ut än det på asken. Aja, allt för att få behälla mitt MVG. 
   Nästan direkt efter slöjden hade vi bild. Jag har sagt det förut och jag kommer att säga det igen, jag kan inte rita. Då kanske ni tänker att "så dålig är hon inte". Men det är jag. Allt jag ritar är en katastrof! Första ämnet jag kommer att få G i. Suck, menmen...

image97

   På eftermiddagen var jag och dansade med Erica. Det gick bra och vi hade vikarie för vår vanliga lärare. Hon var bra och vi dansade en skitkul koreografi.

http://isil.bilddagboken.se

PUSSKRAM

Kommentarer
Postat av: busskompisen :p

men du, sjunger ni oxå den där "I am flying" ?
för den är väl på kinesiska typ :S

2007-10-09 @ 16:45:59
Postat av: Becka

svar till busskompisen: nää.. det tror jag inte :s inget kinesiskt bara japanskt :D

2007-10-09 @ 18:40:29
URL: http://rebeckaericson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0